Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jflslaů

16. 5. 2008 13:59
Autorka má naprostou pravdu

Já sama maturuji a této trapárny jsem se nezúčastnila. Jako za co a nebo proč by nám měl někdo přispívát? Styděla bych se prosit cizí lidi o peníze. A návrhy mé třídy typu: v 6 budem stát před škodovkou...Tak to je na mě fakt moc. Dělníci, kteří celou noc makaj, popřípadě je čeká raní šichta jsou opravdu velmi zvědavý na žebrající študáky, kteří z velké části neví co to je práce a jsou zvyklý vždy jen natahnout ruku a brát. Mylí kolegové studenti toto je vzkaz ode me(Y) MONIKA

0 0
možnosti
NB

j@ck

12. 5. 2008 18:26
-

Ja si vzdycky vzpomenu na sve vlastni posledni zvoneni a maturitu a jak jsme behali po meste a vybirali. Jako trida jsme tenkrat vybrali ca 6000 Kc a ta parba stala za to :-P

0 0
možnosti
M

moongose

12. 5. 2008 18:20
Nesouhlas

Vážená paní/slečno autorko, nerozumím Vašemu postoji vůči této "problematice", pokud se to problematikou dá vůbec nazvat. Z celého článku čiší jakási mnou nepochopitelná zášť, pramení snad z vlastního neúspěchu ? Holky s výstřihama až po kolena ? Polévání vodou ty co Vám nepřispěli ? Leda, že by maturovala zoologická - o čemž silně pochybuji, že je možné :) Že by někomu ztvrdly játra po maturitním večírku ? Chlastá se všude a pořád - a co je na tom nejhorší - většinou za peníze ze státní pokladny, a vy tady, s prominutím, buzerujete maturanty a jejich zvyky, které jsou opravdu neškodné. Kdo nechce dát, ať nedává, v životě jsem nezažil, že by někomu někdo vyhrožoval politím vodou, když nechtěl přispět. Naopak když vám cizí člověk nadává do hajzlů a debilů, přitom z něj ten chlast táhne na sto honů, to mi přijde jako problém, ne to, že si maturanti po třinácti letech jdou vožrat hubu za cizí pětikoruny.

0 0
možnosti
MO

samotarrka

11. 5. 2008 16:32
crrr

ehm...tak posledni zvoneni byla svanda... nahodou si myslim, ze to odbourava stres pred svatakem a pred maturitou jako takovou..takova posledni vlastovka, prvni byl maturitni ples. Zenska, prosim vas, vzdyt jste taky snad mela posledni zvoneni ne? R^

0 0
možnosti
LH

Tryskomys Muf

11. 5. 2008 2:02
No tak

No tak. Trochu pozitivity do zivota! Jsou i prijemnejsi veci, nez si stezovat na prkotiny. :-)R^R^

0 0
možnosti

meduzka555

11. 5. 2008 0:33
když si vzpomenu

na rozsah jedné své maturitní otázky a rozsah bratrovy jedné otázky k závěrečkám na učňáku...

ne, ten stres se prostě musel odbourat pořádnou chlastačkou a byla jsem fakt šťastná, že jsme něco vybrali na maturiťáku a posledním zvonění, že se mi aspoň trochu něco vrátilo

jinak alkoholu moc neholduju

0 0
možnosti

meduzka555

11. 5. 2008 0:47
Re: když si vzpomenu

ale jak čtu tu diskusi, začíná mi být divně na duši - jak si všichni hlídaj těch svých pár korun... a že se na ně někdo tváří kysele, když nedají...

proč je cizí radost a zábava tak strašně nežádoucí?

0 0
možnosti
TH

Tereszz

10. 5. 2008 14:22
Pchhhhhhhh...

Učni jsou také lidé, ale... maturanti mají zakončení jednoduše těžší, proto se jim věnuje pozornost. Navíc si na svou vlastní maturu lidé rádi zavzpomínají (já tedy ano, byť jsem ji měla ,,před chvilkou").

Poslední zvonění je jednou za život a pokud někdo dostane vynikající ideu, může tím pobavit a potěšit lidi kolem sebe.

Moje sestra (gympl s vyučováním ve fránině) měla poslední zvonění před týdnem. Jaký měli nápad? Celá třída si oblékla originální tradiční kroje z Jižní Moravy. Napekli koláče, donesli vlastní víno. Prošli Brnem, tančili na náměstí, zpívali lidovky, hráli na housle. Lidé se zastavovali, chválili a dávali peníze, potěšeni tím, že mládež dodržuje tradice a má ráda folklor.

Za pár hodin ta třída vybrala 25 000 Kč.

Zasloužili si je. Za nápad, zpracování, za to, že těm lidem sami něco dali, nejen vybírali.

0 0
možnosti
TH

Tereszz

10. 5. 2008 14:23
Re: Pchhhhhhhh...

Takže nestrkejte všechny maturanty, kteří si před těžkým svaťákem plným nervů chtějí maličko zlepšit náladu, do jedného pytle...

0 0
možnosti
ZV

Zajko Vajko

10. 5. 2008 13:55
To ma tady tak malo lidi mtauritu?

Je to jednou za zivot, je to tradice, a pokud je vase nejvetsi zivotni starost banda zebrajicich studntu, tak to mate krasne jednoduchy zivot.

Jo, a tu oziracku za tu moji ¨tezce vydelanou desetikorunu" si plne zaslouzi.

0 0
možnosti
ZV

Zajko Vajko

10. 5. 2008 13:56
Re: To ma tady tak malo lidi maturitu?

Maturitu, omlouvam se.

0 0
možnosti
Y

yanita1

10. 5. 2008 11:06
Vím třeba z Brna,

že mi neustálé "žádání o peněz" také vadilo. Těch skupinek rozdováděných studentů tam je opravdu spousta. Což teprve Praha,že? Ale na druhou stranu, v menším městě, kde jsem své poslední zvonění měla i já a patřičně si ho užila, tam je to v normě a spousta lidiček přispívala. Ráda vzpomínám. Takže nevím, jestli souhlas nebo nesouhlas, každopádně je to Váš názor. Mějte se hezky. Jana

0 0
možnosti
L

Lenka.Q

10. 5. 2008 13:46
Re: Vím třeba z Brna,

Přesně tak, v Brně není radno se v květnu příliš vyskytovat na ulicích. Maturantů se kolem České a Svoboďáku motají opravdu davy, kromě té vody hrozí pošplíchání levnou voňavkou i v případě obdarování... brrr brrr.

Nemám problém s věnováním stovky známým, dokonce se těším, až někteří budou maturovat. Ale ve sponzorování cizích lidí v cizím městě (a že jich třeba v Brně opravdu není málo, takže by nebyl žádný problém rozdat celou výplatu, obzvláště když se k maturantům přidají žebráci a studenti vybrající peníze na různé sbírky) v tom smysl nevidím.

0 0
možnosti
VU

Gott Karel

10. 5. 2008 10:33
Souhlasím

Připadá mi to trapný. Maturoval jsem v roce 2000 a tehdy poslední zvonění znamenalo: Udělat ve škole pořádnej bugr, polejvat mladší studenty vodou, namalovat jim lihovkou na čelo kosočtverec a pak odpoledne jít do hospody (za svý). Tady to žebrání neni žádná tradice a kdo to tvrdí je vůl.

0 0
možnosti
TH

Tereszz

10. 5. 2008 14:24
Re: Souhlasím

Tak to jste měl smůlu. Poslední zvonění se dá udělat i na vysoké úrovni.

0 0
možnosti
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1931x
mám svůj názor,ale ráda si ho nechám vymluvit, když mi dáte pádný argument,jinak jsem grafička,básnířka a poradce v oblasti přírodní medicíny.
www.naturessunshine.cz